Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T13:50:58+01:00
Ta cena 4,20 to 100 % tej ceny przed podwyżka i te 20 % o które podwyższyli =120 %
i żeby wyliczyć trzeba cenę podzielić przez 120
iten iloraz to 1%
wieć trzeba pomnozyć przez 100(cena przed podwyżką
i wyjdzie wynik
2009-10-25T13:54:08+01:00
4,20 zł to jest 120% (bo 100%+
20%-czyli podwyżka- = 120%)
a żeby obliczyć ile cena wynosiła przed obniżką trzeba odjąć: 120% - 20% = 100%

czyli:
4,20 zł --> 120%
x --> 100%

x - cena biletu przed obniżką

x= 4,20*100% : 120% = (procenty skreślamy) 4,20 * 100 : 120 = 420 : 120 = 42 : 12 = 3,50 zł

Odpowiedź: Cena biletu przed podwyżką wynosi 3,50 zł.