Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:32:47+01:00
20% --------- 5%
6kg --------- x

20%x=5%*6kg
0,2x=0,05*6
0,2x=0,3 /:0,2
x=1,5kg

Odp: Należy dosypać 1,5kg soli.
6 2 6
2010-03-14T17:33:17+01:00
Ile soli należy dosypać do 6kg solanki dwuprocentowej aby otrzymać solankę pięcioprocentową?
6 kg solanki 2%
X kg solanki 5%
czyli
( 6 x 5 ) : 2 = 30 : 2 = 15

6 kg solanki 2%
X kg---------100% X= (6x100) : 2=300 kg

300 kg------100%
X kg----------5 % X=(300 x 5) : 100 = 1500 :100 = 15 kg
4 1 4