Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:34:42+01:00
Frederyk Chopin to najwybitnijszy Polski kompozytor.W wieku sześciu lat chłopiec rozpoczął naukę gry na fortepianie u Wojciecha Żywnego.Jako szesnastolatek Chopin rozpoczął studia w zakresie teorii kompozycji u Józefa Elsnera w warszawskiej Szkole Głównej Muzyki W 1826 roku odbył swoją pierwszą zagraniczną podróż do Berlina, a wkrótce także do Wiednia (gdzie dwukrotnie występował publicznie) oraz do Drezna i Pragi. Mając lat dziewiętnaście Chopin ukończył studia muzyczne u prof. Elsnera, zyskawszy ogromne uznanie swego pedagoga. W październiku 1830 roku Fryderyk ostatni raz wystąpił przed publicznością warszawską. 2 listopada 1830 roku opuścił Warszawę na zawsze, udając się najpierw do Drezna, następnie do Wiednia, Salzburga, Monachium i Stuttgartu. We wrześniu 1831 roku przybył do Paryża, gdzie osiadł na stałe, zyskując niebawem rozgłos europejski. W 1836 roku poznał pisarkę George Sand, która stała się jego życiową partnerką, mającą znaczący wpływ na życie kompozytora. Razem podróżowali, zawitali wspólnie na Majorkę, do Marsylii i Genui. Przez kilka lat z rzędu, spędzali lato w Nohant, zimą wracając do Paryża.Od 1839 roku stan zdrowia chorego na gruźlicę Chopina pogarszał się z każdym rokiem. W 1848 roku odbył ostatnią podróż koncertową po Anglii i Szkocji, dając 16 listopada ostatni publiczny koncert w Londynie.Zmarł 17 października 1849 roku .
4 2 4
2010-03-14T17:48:19+01:00
Fryderyk Chopin był najwybitniejszym Polskim kompozytorem, który żył i tworzył w epoce romantyzmu (XIX) wieku. Urodził się 1 marca 1810roku w Żelazowej Woli, lecz wkrótce przeprowadził się do Warszawy. Gry na fortepianie zaczęła go uczyć mama, potem Wojciech Żywny a następnie Józef Elsner. Jego pierwsza kompozycja została wydana jak miał 7 lat, a pierwszy publiczny koncert dał w wieku 8 lat. Młodzieńcze wakacje spędzał na wsi w różnych regionach Polski. Znetknął się tam z Polską muzyką ludową, która pobrzmiewa w wielu jego utworach. 1826roku zaczął naukę w Konserwatorium Warszawskim, które ukończył po 3 latach z oceną - geniusz muzyczny. W 1830roku przed Powstaniem Listopadowym wyjechał z Kraju i nigdy już do Polski nie wrócił.
2 5 2