Odpowiedz na następujące pytania :
a) Dlaczego rośliny wytwarzają nasiona ?
b) dlaczego niektóre rosliny wytwarzają nasiona zaopatrzone w skrzydełka, włoski lub puch ?
c) wyjaśnij znaczenie określenia "przyczepić się jak rzep do psiego ogona".

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T17:37:07+01:00
1.Aby się rozmnażać.
2.Aby łatwiej je przenosić
3.Przyczepić się do czegoś i nie chcieć oderwać.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:37:12+01:00
1. Rośliny wytwarzają nasion po to, by się rozmnażać.
2. Dzięki temu nasiona są lepiej przenoszone przez wiatr, na większe odległości, gdzie mogą urosnąć.
3. Ktoś uczepił się kogoś/czegoś i nie chce się odczepić. Jest uciążliwy.
11 4 11