Odpowiedzi

2010-03-14T17:38:43+01:00
* mnożenie
/kreska ułamkowa
^2 do kwadratu

1)
P=a^2
P=36 cm^2
36=a^2
a=6 cm

Obw.=4*a
Obw.=4*6
Obw.=24 cm

2.
a=8cm
Pk=a^2
Pt=1/2*a*h
Pk=Pt
8^2=1/2*8*h
64=4*h
h=64:4
h=16 cm
pozdrawiam:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:09:03+01:00
1.chodzi chyba o obliczenie obwodu

P=a²
36cm²=a²
a=√36
a=6cm

obwód=4*6cm
obwód=24cm

2.
obliczam pole kwadratu
P=a²
a=8cm
P=8²
P=64cm²

obliczam wysokość trójkąta
P=½a*h
a=8cm
P=64cm²
h=?

64cm²=½*8cm*h
4h=64/:4
h=16cm
odp.wysokość trójkąta wynosi 16cm