Odpowiedzi

2009-10-25T13:50:40+01:00
Piramidy budowano bez zastosowania maszyn, jedynie za pomocą prostych narzędzi. Bloki kamienne wyrąbywano za pomocą klinów i młotów w kamieniołomach, znajdujących się na drugim brzegu Nilu. Budowa zaczynała się od wyrównania placu pod zabudowę. Następnie mierniczy, za pomocą gwiazd, wyznaczał kierunki stron świata tak, że boki fundamentów skierowane były dokładnie na północ, południe, wschód i zachód. Sciany budowano z bloków kamiennych, które ze statków, przewożących je Nilem z kamieniołomów, przeciągano papirusowymi linami na miejsce budowy. Tam wciągano je na górę po stromych rampach usypanych z piasku i żwiru. Egipcjanie wznosili piramidy od środka na zewnątrz i jednocześnie w górę. W ostatnim etapie całą budowlę oblicowywano, czyli obkładano płytami białego kamienia wapiennego.
1 5 1
2009-10-25T13:51:28+01:00
Piramidy budowano bez zastosowania maszyn, jedynie za pomocą prostych narzędzi. Bloki kamienne wyrąbywano za pomocą klinów i młotów w kamieniołomach, znajdujących się na drugim brzegu Nilu. Budowa zaczynała się od wyrównania placu pod zabudowę. Następnie mierniczy, za pomocą gwiazd, wyznaczał kierunki stron świata tak, że boki fundamentów skierowane były dokładnie na północ, południe, wschód i zachód. Sciany budowano z bloków kamiennych, które ze statków, przewożących je Nilem z kamieniołomów, przeciągano papirusowymi linami na miejsce budowy. Tam wciągano je na górę po stromych rampach usypanych z piasku i żwiru. Egipcjanie wznosili piramidy od środka na zewnątrz i jednocześnie w górę. W ostatnim etapie całą budowlę oblicowywano, czyli obkładano płytami białego kamienia wapiennego.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T13:53:56+01:00
1. Wyrównanie placu pod zabudowe.
2. Mierniczy, za pomocą gwiazd, wyznaczał kierunki stron świata tak, że boki fundamentów skierowane były dokładnie na północ, południe, wschód i zachód.
3. Bloki kamienne przeciągano ze statków, przewożących ich Nilem z kamieniołomów papirusowymi linami na miejsce budowy
4.Wciągano je na górę po stromych rampach usypanych z piasku i żwiru
5. Wznoszono piramidy od środka na zewnątrz i jednocześnie w górę.
6. Całą budowlę oblicowywano, czyli obkładano płytami białego kamienia wapiennego.
3 3 3