W stawie pana Ludwika pływają grube ryby , a także płotki i leszcze . Grube ryby stanowią 5% wszystkich ryb , a płotki - 80 % pozostałych . Leszczy w tym stawie jest 38 . Ile grubych ryb pływa w tym stawie ? Proszę o równanie , a nie tylko odpowiedź ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:35:40+01:00
5% -grube ryby
100%-5%=95% - płotki i leszcze
leszczy jest 38
80% pozostałych ryby(płotki)
czyli 80% z tych 95% wszystkich ryb
czyli 38 leszczy to 20% pozostałych ryb, co daje
38=20
x=100%
x=190 tyle jest pozostałych ryb czyli
38 leszczy i 152 płotki
190 to 95% wszystkich ryb,
grubych jest 5% więc
190=95%
x=5%
x=10
Odp. Grubych ryb jest 10.
188 3 188
2010-03-14T17:37:58+01:00
Grube ryby 5%
Płotki to 0,8 * 95% = 76 %
Leszcze 38
100 % - (76% + 5%) = 19%
czyli 19% = 38 ,więc 1% = 2 ryby
z tego mamy
grube ryby 5% * 2 = 10 ryb
płotki 76% * 2 = 152 ryby
i leszcze 38 ryb
128 3 128