Uczestnicy przyjęcia bawili się do późniego wieczora.Cała trzydziestka pozostała aż do końca imprezy.Około dodziny 23:00 w ogrodzie pojawili się niektórzy rodzice,aby zabrać swoje dzieci do domów.Ola zauważyła,żę dorośli stanowią 25%; ogółu i ojców jest o dwóch mniej niż mam.Ile mam znalazło się w ogrodzie około dgodziny 23:00?

daje naj.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:02:00+01:00
30---------75%
x----------25%
75x = 30×25
75x= 750 /÷75
x= 10 - rodzice
10-2=8
8:2=4 - ojcowie
4+2=6 - mamy
x to jest niewiadoma:)
pozdrawiam :)
2010-03-14T18:08:36+01:00
X - ilość mam
y - ilość ojców

y=x-2
x+y=25%×(30+x+y)

2x-2=¼×(30+2x-2)
2x-2=¼×(28+2x)
2x-2=7+0,5x
1,5x=9
x=6

Odp. Było 6 mam

Będę wdzięczna za naj :)
2010-03-14T18:23:05+01:00
X - ilość mam
y - ilość ojców

y=x-2
x+y=25%*(30+x+y)

2x-2=¼*(30+2x-2)
2x-2=¼*(28+2x)
2x-2=7+0,5x
1,5x=9
x=6
odp.W ogrodzoe około godziny 23 znalazło się 6 mam