Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:49:22+01:00
JA napisze w punktach

Osiągnięcia Karola Wielkiego
• złamał potęgę Longobardów i objął w tym królestwie tron, b)
• walki z Arabami prowadzone w Hiszpanii umożliwiły opanowanie części Półw. Iberyjskiego,
• rozbił groźne państwo Awarów, koczowników co mu przyniosło ogromne łupy,
• opanował Akwitanie,
• złamał opór Bawarii w 788r. - Bawaria została poddana władzy możnych frankijskich,
• podbił Saksonie w 772-804r.
• został cesarzem rzymskim w 24 XII 800r.
8 4 8
2010-03-14T18:17:40+01:00
1.Wprowadził system monetarny(solid)
2.wprowadził prawoa salickie
3.budował grody i fortyfikacje
4.wspierał duchowieństwo
5.stworzył cznionke karolińską
6.pokonał saracenów do rzeki ebro
7.walczył z wikingami
8.pokonał awarów do rzeki dunaj oraz słowian do rzeki łaby
9.w 800r koronował sie na cesarza
10.w wieku 40 lat nauczył sie pisac i czytac
10 2 10