Odpowiedzi

2010-03-14T17:45:13+01:00
Użyżniają glebę , są pokarmem większych zwierzą, wzbogacają glebę w sole mineralne
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T17:45:17+01:00
1)-przygotowują resztki roślinne do rozkładu mikrobiologicznego,
- zwiększają żyzność gleby,
-wpływają na zwiększenie przyswajalności np.azotu i fosforu,
-są pokarmem dla ryb i ptaków,
-akumulują w swoim ciele metale ciężkie
2)
1. Posiadają przyssawki, które ułatwiają przyczepienie się do ciała gospodarza.
2. Posiadają wole z licznymi uchyłkami, które pozwalają na magazynowanie wyssanej krwi.
3. Wytwarzają hirudynę, która zapobiega krzepnięciu wysysanej krwi.

3)
*muszla powstaje z wydzieliny płaszcza mięczaków
*U gatunków które posiadają muszle rodzą się z nią
Mam nadzieje ze pomoglam

p.S Liczę na Naj ;)
5 3 5