Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:55:52+01:00
Obracamy dwa jednakowe prostokąty o wymiarach 4cmx10cm. , jeden wokół krótszego,a drugi wokół dłuższego boku. Który z otrzymanych walców ma większą objętość? Oblicz pola powierzhni walców. a) 2,10 b) 7,3

V=πr²h
V=π10²4=400π
V=π4²10=160π
Odp o 2,5 raza objętość walca obracanego wokół dłuższego boku jest większa od drugiego walca.

Pp=πr²
P pb=2πrh
Pp=πr²=π10²=100π
P pb=2πrh=2π10*4=80π
P=100π+80π=180π

Pp=πr²=π10²=100π
P pb=2πrh=2π4*10=80π
P=100π+80π=180π
Odp Pola obu walców są równe.
1 1 1
2010-03-14T17:57:18+01:00
Dla 4cm*10cm gdy wysokość jest 10

H=10cm

Pp= pi r^2
Pp=16pi
Pp=50,24 (cm^2)

dwie podstawy =100,48 cm^2

obwód koła(l)= 2 pi r
l=2*3,14*4=25,12 (cm)

pole powierzchni bocznej= l*H

Ppb=25,12 cm*10cm=251,2 cm^2

Pole całkowite= 2Pp+Ppb
100,48cm^2+251,2cm^2=351,68cm^2

V=Pp*H
V=50,24 cm^2 *10cm= 502,4 cm^3




dla 4cm*10cm gdy wysokość jest 4


H=4cm

Pp= pi r^2
Pp=100pi
Pp=314 (cm^2)

dwie podstawy =628 cm^2

obwód koła(l)= 2 pi r
l=2*3,14*10=62,8 (cm)

pole powierzchni bocznej= l*H

Ppb=62,8 cm*4cm=251,2 cm^2

Pole całkowite= 2Pp+Ppb
628cm^2+251,2cm^2=879,2cm^2

V=Pp*H
V=314^2 *4cm=1256cm^3

Większą objętość ma walec po promieniu podstawy 10 i wysokości 4.

powinno być dobrze
2010-03-14T18:02:20+01:00
Wokół dłuższego boku
Pp=pi r kwadrat
Pp=pi 4 kwadrat= 16 pi
V=16 pi*10=160 pi
Wokół krutszego boku
Pp=pi 10 kwadrat=100 pi
V=100 pi*4=400 pi ten jest większy
To zadanie na 100 % jest dobrze :))
Bo już je robiłam
1 5 1