Odpowiedzi

2010-03-14T17:48:38+01:00
Kościuszko (1746-1817), generał, bohater narodowy. Pochodził ze średniej szlachty, po ukończeniu szkoły średniej kształcił się w Szkole Rycerskiej, następnie jako stypendysta królewskiej wyjechał do Paryża. W 1774 roku w stopniu kapitana artylerii powrócił do kraju.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:50:04+01:00
Andrzej Tadeusz Bonawentura Kościuszko urodził się w miejscowości Mereczowszczyzna w 1746 r, zmarł w Warszawie w 1817. Pochodził z drobnej szlachty. W 1770 roku po ukończeniu Szkoły Rycerskiej wyjechał do Paryża na dalsze studia wojskowe.
w.Był generałem polskim i amerykańskim, inżynierem fortyfikatorowym, brał udział w wojnie o niepodległość USA, wzniecił antyrosyjskie powstanie w Rzeczypospolitej, Najwyższym Naczelnik Siły Zbrojnej Narodowej w insurekcji 1794.


liczę na naj : ddd
:)

2 1 2