Odpowiedzi

2010-03-14T18:02:05+01:00
W trapezie o polu 18cm wysokość jest równa 3 cm, a jedna z podstaw jest o 5cm krótsza od drugiej podstawy.oblicz długość podstawy tego trapezu.

P=1/2 (a+b)*h

h=3cm
a=b+5cm
P=18cm²

18=1/2(b+b+5)*3 /*2
36=(2b+5)*3
36=6b+15 /-15
6b=21 /:6
b=3,5[cm]
a=8,5[cm]
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:07:41+01:00
P=18 cm^2
h=3cm
a=?
b=a-5
P=(a+b)/2*h
18=(a+a-5)/2*3
(2a-5)/2=18:3

(2a-5)/2=6 *2(mnożymy obie strony przez 2
2a-5=12
2a=12+5
2a=17
a=8,5cm
b=a-5=8,5-5=3,5cm
Spr.
P=(a+b)/2*h=(3,5+8,5)/2*3=12/2*3=6*3=18 cm^2
Odp.
Podstawy: a=3,5 cm, b=8,5 cm
pozdrawiam:)

8 4 8
2010-03-14T18:14:13+01:00
Rozwiążanie w załączniku :)
5 3 5