Odpowiedzi

2010-03-14T17:51:08+01:00
  • bleh
  • Początkujący
2010-03-14T17:51:57+01:00
Podstawa razy wysokosc ci wychodza cm szescienne.. nie znam wzoru na pole kola wiec Ci nie oblicze
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T17:52:15+01:00
Średnica to 2r czyli r = 12cm
H = 15 cm

teraz będzie lepiej jak zamienimy na decymetry
r = 1,2 dm
H = 1,5 dm

V = πr²* H
V = π*1,2²*1,5
v = π*1,44*1,5
V = 2,16π litra

a jeśli trzeba rowniez obliczyć z π to:
2,16 * 3,14 = 6,7824 litra

mam nadzieje ze pomoglam
pozdrawiam