Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T17:55:36+01:00
X- cena recznika
y- scierki

Za 4 reczniki i 3 sciereczki mama zaplacila 45 zl, a za 2 reczniki i 3 sciereczki zaplacila 27 zl. ile kosztuje recznik a ile sciereczka. Wykonaj rysunek schematyczny:

4x+3y=45 / -1
2x+3y=27

-4x-3y=-45
2x+3y=27

-2x=-18 /-2
x= 9 cena recznika

4*9+3y=45
36+3y=45

45-36=3y
9=3y / 3

y=3 cena scierki



1 5 1
2010-03-14T18:01:37+01:00

ręczniki - x
ściereczki - y

4x+3y=45
2x+3y=27 /*-2

4x+3y=45
-4x-6y=-54
-3y=-9
y=3

4x+3y=45
2x+3y=27 /*-1

4x+3y=45
-2x-3y=-27
2x=18
x=9

ścierka kosztuje3zł, a ręcznik kosztuje 9 zł.
skorzystaj z układu równań.
1 5 1
2010-03-14T18:06:35+01:00
Ręczniki - x
ściereczki - y

4x+3y=45
2x+3y=27 /*-2

4x+3y=45
-4x-6y=-54
-3y=-9
y=3

4x+3y=45
2x+3y=27 /*-1

4x+3y=45
-2x-3y=-27
2x=18
x=9

ścierka kosztuje3zł, a ręcznik kosztuje 9 zł.