Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:53:56+01:00
P=18 cm²
h=3 cm
podstawy:x,x+5

P=1/2(x+x+5)*h

18=1/2(2x+5)*3
36=6x+15
6x=36-15
6x=21
x=21:6
x=3,5
x+5=8,5

Podstawy wynoszą:3,5cm i 8,5 cm.

Licze na najlepsze:).
1 5 1
2010-03-14T17:57:23+01:00
A - jedna podstawa
b - druga podstawa

b = a + 5

p = ((a + b) h)/2
18 = ((a + a + 5) 3) / 2
36 = 6a + 15
6a = 21
a = 3,5
b = 3,5 + 5
b = 8,5
1 4 1
2010-03-14T17:58:30+01:00
Pole trapezu o podstawach x i y obliczamy ze wzoru:
P=½(x+y)*h
z treści zadania mamy:
P=18cm²
h=3cm
x=y+5

czyli podstawiając do wzoru:
18=½(y+5+y)*3
36=((y+5+y)*3
12=y+5+y
12=2y+5
2y=7
y=3,5
x=3,5+5=8,5

Długości podstaw to 3,5cm oraz 8,5cm
½(3,5+8,5)*3=½*12*3=6*3=18
1 3 1