W związku frazeologicznym podkreśl czasowniki.Napisz,czy są one dokonane,czy niedokonane.Utwórz od poszczególnych czasowników odpowiednie imiesłowy przysłówkowe

rzucać słowa na wiatr-
patrzeć na coś przez palce-
zgłosić się na ochotnika-
słuchać jednym uchem-
powiedzieć coś bez ogródek-
unikać kogoś jak ognia-
robić coś w dobrej wieże-
zrobić na kimś wrażenie-




PROSZE POMOC zadanie na jutro !!!!!!

3

Odpowiedzi

2009-10-25T13:59:24+01:00
Rzucać słowa na wiatr- niedokonany
patrzeć na coś przez palce-niedokonany
zgłosić się na ochotnika-dokonany
słuchać jednym uchem-niedokonany
powiedzieć coś bez ogródek-niedokonany
unikać kogoś jak ognia-niedokonany
robić coś w dobrej wieże-niedokonany
zrobić na kimś wrażenie- dokonany


chybaa . x D
pzdr . ; ]
5 3 5
2009-10-25T14:00:44+01:00
Rzucać ndk
patrzec ndk
zgłoscić dk
słuchać dk
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T14:00:58+01:00
Rzucać słowa na wiatr- czasownik rzucać, jest on niedokonany, imiesłów- rzuciwszy
patrzeć na coś przez palce- patrzeć, niedokonany, patrząc
zgłosić się na ochotnika-zgłosić, dokonany, zgłoszony
słuchać jednym uchem-słuchać, niedokonany, słuchając
powiedzieć coś bez ogródek-powiedzieć, dokonany, powiedziawszy
unikać kogoś jak ognia- unikać, niedokonany, unikany
robić coś w dobrej wieże-robić, niedokonany, robiony
zrobić na kimś wrażenie-zrobić, dokonany, zrobiwszy



8 3 8