Odpowiedzi

2010-03-14T17:58:06+01:00
A+b+c=89
b=a+2
c=a-3

a+a+2+a-3=89
3a-1=89
3a=90
a=30 - pierwsza klasa
b=32 - druga
c=27 - trzecia
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:58:48+01:00
X -ilość uczniów w klasie pierwszej
x+x+2+x-3=89
3x=89+3-2
3x=90/:3=
x=30
x+2=32
x-3=27
Odp . W klasie pierwszej jest 30uczniów, w drugiej 32, a trzeciej 27.
3 4 3
2010-03-14T18:02:13+01:00
W trzech klasach uczy sie 89 uczniow. W klasie drugiej uczy sie o 2 uczniow wiecej niz w klasie pierwszej, a w klasie trzeciej o trzech uczniow mniej niz w klasie pierwszej. Ile uczniow uczy sie w kazdej klasie?

I, II, III = 89 uczniów
I - 30 uczniów
II - 32 uczniów
III - 27 uczniów
2 4 2