Odpowiedzi

2009-10-25T14:06:34+01:00
Tajemnice bolesne
Tajemnica 1.

Biczowanie Pana Jezusa

W tej tajemnicy łotrzy biczują Pana Jezusa. Zadają mu wiele bolesnych ran. Pan Jezus bardzo cierpi. Nie może już dłużej znieść tego bólu, ale jednak się nie poddaje. Cierpliwie znosi zadawane mu ciosy.
2009-10-25T14:52:57+01:00
TAJEMNICA CHWALEBNA
1.Zmartwychwstanie Pana Jezusa
2.Wniebowstąpienie
3.Zesłanie Ducha Św.
4.Wniebowzięcie NMP
5.Ukoronowanie NMP
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T18:55:34+01:00
Tajemnice bolesne - doświadczanie trudu i cierpienia

Modlitwa w Ogrójcu - pierwsze spotkania z cierpieniem, męka podejmowania trudnych decyzji: Ojcze, jeśli możliwe... Móc zawsze powiedzieć: Niech się stanie Twoja wola! Ważne jest, żeby zrozumieć myśl św. Fr. Borgiasza: Ilekroć podnoszę w górę kielich, proszę o kielich. Biczowanie - spadają na nas niekiedy, a może i często niespodziewane cięgi życia. Są to razy od innych, może i najbliższych, pochodzą od układów społecznych, a najgorsze od nas samych. Wytrwanie i niepoddanie się, dostrzeganie sensu i szukanie obrony. Ukoronowanie cierniem - niektóre z tych życiowych cięgów utrwalają się, stają się naszą cierniową koroną, po której rozpoznają nas inni, a my z nią musimy żyć. Wtedy jeszcze więcej trzeba samozaparcia, siły wytrwania, w przekonaniu, że największą samotnością nie jest ta, która otacza człowieka, ale ta pustka w nim samym [B. Prus]. Dźwiganie krzyża - praktycznie jest udziałem każdego, choć jakże różnie wygląda. Na swojej krzyżowej drodze mamy uczyć się dźwigać krzyż. Najszlachetniejszy kamień - pisał A. Asnyk - jest ten, który kraje wszystkie inne, a siebie zarysować nie daje; najszlachetniejsze serce jest to, które właśnie raczej da się skaleczyć niż samo zadrasnąć. Ukrzyżowanie i śmierć -poświęcenie i wytrwanie aż do końca. Tylko przekonanie o słuszności sprawy, o sensie cierpienia i umierania pozwala stwierdzić: Wykonało się...W ręce Twoje powierzam mego ducha. Tylko w takiej postawie widać zwycięstwo i umierać nie żal.
1 5 1