Właściciel sklepu ze słodyczami sprzedaje batony w cenie wydrukowanej na opakowaniu, a hurtownikowi płaci 90% ceny. Ile procent wynosi zysk właściciela sklepu? Wynik podaj z dokładnością do jednego procenta.

Niby proste i tu leży problem, za proste. Gdzie jest haczyk? Proszę o obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:03:42+01:00
Zdecydowanie 10% ceny.
jeśli miałabym doszukiwać się haczyków, to może nie chodzi o procent z ceny, a np. od zysku hurtownika etc. w sensie, że istnieje jakiś inny punkt odniesienia.
1 5 1
2010-03-14T18:04:24+01:00
Właściciel sklepu ze słodyczami sprzedaje batony w cenie wydrukowanej na opakowaniu, a hurtownikowi płaci 90% ceny. Ile procent wynosi zysk właściciela sklepu? Wynik podaj z dokładnością do jednego procenta.
100% to cena sprzedaży
90% to x
x=90%*cena sprzedaży:100%=0,9 ceny sprzedaży= 9/100 ceny sprzedaży=9% ceny sprzedaży
Odp. Zysk wynosi 9%
1 5 1