Zapisywanie wyrażen algebraicznych.. Pomocy !!

Ślimak wędrowniczek pokonuje w poniedziałki ''x'' metrów, we atorki ''y'' metrów, a w środy i w soboty po ''z'' metrów. W czwartki, piątki i niedziele odpoczywa. Wyruszył 1 czerwca w sobotę. Jaką długość miała trasa, którą pokonał do 15 czerwca?

3

Odpowiedzi

2010-03-14T18:13:18+01:00
15n+8m inaczej (15*n+8*m)
_________________________
15 dni--- tyle ma czasu
2,6,7,9,13,14,-----w te dni odpoczywa
2 poniedziałki, 2 wtorki, 2 środy i 3 soboty-- tyle ma czasu (kiedy idzie)
2+3=5 (środy i soboty razem, bo wtedy przeszedł po z metrów)

2x+2y+5z (2*x+2*y+5*z)
_________________________
(*-razy)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:18:23+01:00
Sobota 1czerwiec zaczął
sobota, 15 czerwiec skończył
Poniedziałek x
wtorek y
środa,sobota z
Ślimak podróżował:
3 soboty a więc 3z
dwa poniedziałki 2x
dwa wtorki 2y
dwie środy 2z
Ślimak odpoczywał: po dwa czwartki i piątki i 3 niedziele
Razem ślimak przebył
3z+2x+2y+2z=5z+2x+2y
Odp.:ślimak do 15 czerwca przebył trasę o długości 5z+2x+2y
2010-03-14T18:19:05+01:00
Ślimak wędrowniczek pokonuje w poniedziałki ''x'' metrów, we atorki ''y'' metrów, a w środy i w soboty po ''z'' metrów. W czwartki, piątki i niedziele odpoczywa. Wyruszył 1 czerwca w sobotę. Jaką długość miała trasa, którą pokonał do 15 czerwca?
poniedziałek -x
wtorek - y
środa - z
czwartek - 0
piątek - 0
sobota - z
niedziela -0
z+0+x+y+z+0+0+z+0+x+y+z+0+0+z=5z+2x+2y
odp. Trasa którą pokonał miała długość 5z+2x+2y.