Ćw.2 str.29 (słowa na czasie, pod. do kszt.językowego z ćwiczeniami 1kl)
Na podstawie zamieszczonego wzoru zredaguj instrukcje wykonania ubioru człowieka z przyszłości. Zastosuj czasowniki w trybie rozkazującym.

Wzór:
Ubiór starożytnego Greka
1. Weź stare prześcieradło
2.Złóż je na pół
3.owiń się nim
4.Zepnij je na ramionach
5.Talię ściągnij pasem
6.Uważaj, żeby się nie potknąć

- podaj przykłady innych wypowiedzi, w których najczęściej używa się czasowników w trybie rozkazującym.

Cw.5 str.30
Zapisz kilkuzdaniowy tekst w którym użyjesz co najmniej pięciu śpośród otrzymanych frazeologizmów:
-Wziąć coś pod lupe
- rosnąć w oczach
- wychodzić z siebie
- uciąć sobie drzemkę
- przystąpić do rzeczy
- spocząć na laurach
- wyciągnąć asa z rękawa
- wszcząć alarm
- iść w ślady kogoś

2

Odpowiedzi

2009-10-25T14:36:18+01:00
Moge ci zrobi c tylko zadanie 2 :
-1 .Weź blache czysto rdzewną
2.Zespawaj tak aby wyszła bluzka
3.Nałóż na siebie.
4.Uważaj by się nie popalić !
5.Przygotuj farbe i bały materjał
6.Pomaluj go jak chcesz
7.Wytnij z tego spodnie i przyłóż do nóg
8.Wstydź się! Zdejmij to! Robisz obciach nam normalnym ludziom!

I koniec . Troche humorystycznie ,ale jak humanistka moja i kolezanki prace przeczytala to sie smiala , ale powiedziala ze dobrze .;d
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T14:36:26+01:00
1.
1) Weź kilka kawałków kolorowego materiału
2) Zeszyj je ze sobą (tak by powstała sukienka)
3) Zrób pionową dziurę od karku do połowy pleców
4) Przez dziurę przeplątaj sznurek
5) Naszyj kilka guzików itp.
6) Włóż suknię na siebie
7) poproś kogoś by ją zawiązał

2.
Pewnego dnia Marek wyciągną asa z rękawa i wygrał z dziadkiem w karty. Nie uwierzyłam w to, bo on nie umie w nie grać. Wzięłam go pod lupę. Okazało się, że poszedł w moje ślady i przez całą grę oszukiwał.
Tata chciał z nim zagrać, a on powiedział, że dobrze, jeśli jest gotowy na porażkę. Tata uśmiechną się do niego i zaczęli grać. O, jakie było zdziwienie Marka kiedy przegrał. Tata powiedział, że spoczął na laurach.
14 4 14