Dziadek przeznaczył 280 zł na prezenty dla trzech wnuków. na każdy prezent wydał tyle złotych, ile wynosił wiek dziecka zwiększony dziesięciokrotnie. Za jaka sumę otrzymał prezent każdy z chłopców , jeżeli wiadomo, ze sredni wnuk jest o 2 lata starszy od najmłodszego i o 3 lata młodszy od najstarszego brata.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T14:19:51+01:00
X - wiek średniego wnuka
x+3 - wiek najstarszego wnuka
x-2 - wiek najmłodszego wnuka

280 :10 = 28 ( bo każde dziecko dostało prezent za dziesięciokrotny wiek )

x+x+3+x-2 = 28
3x+1 = 28 | -1
3x = 27 | :3
x= 9

średni wnuk - 9 lat , prezent 10 × 9 = 90 zł
najstarszy wnuk - (9+3) 12 lat , prezent 10 × 12 = 120 zł
najmłodszy wnuk - (9-2) 7 lat , prezent 10 × 7 = 70 zł
90 + 120 + 70 = 280 zł
11 4 11
2009-10-25T15:03:05+01:00
Najstarszy dostał prezent za 120 zł średni za 90 zł a najmłodszy za 70 zł.
2 2 2
2009-10-25T15:21:43+01:00
- najmłodszy wnuk
-- +2 średni wnuk
---+5 najstarszy wnuk
(28-7):3=21:3=7 wiek najmłodszego wnuka
7*10=70 - cena prezentu najmłodszego wnuka
7+2=9 wiek średniego wnuka
9*10 -Cena prezentu śreniego wnuka
7+5=12 - wiek najstarszego wnuka
12*10=120 -cena prezentu najstarszego wnuka