Siema! Potrzebuję opisu obrazu pt. Dama z łasiczką. Ma on byc mniej więcej według tego planu
1.krótka informacja o dziale i jego autorze
2.okreslenie tematyki obrazu
3.pierwszy plan
4.drugi plan
5.tło
6.nastrój obrazu

opis ma byc napisany na kartce formatu A4 wiec ma miec to okolo polowy takiej kartki. wielkie dzieki za pomoc. mam to napisac na jutro! wiec oczekuje szybkiej odpowiedzi

2

Odpowiedzi

2010-03-14T18:45:48+01:00
Obraz pt. Dama z Łasiczką namalował włoski artysta renesansowy Leonardo da Vinci, około 1490 roku. Obraz został namalowany na desce orzechowej o wymiarach 54,7 na 40,3. Jest jednym z najcenniejszych obrazów w Polsce. Obecnie znajduje się z Muzeum Czartoryskich w Krakowie. Na pierwszym planie znajduje się Cecylia Gallerani, kochanka księcia Ludovico Sforzy. Trzyma ona na rękach gronostaja (potocznie łasiczkę). Ma ona zasłaniać brzuch modelki, ponieważ była ona wtedy w ciąży.

Niestety nie potrafię nic więcej napisać. Mam nadzieje, że Ci jakoś pomogłam :)
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:49:01+01:00
1 autor Leonardo da Vinci
inna nazwa dama z gronostajem
wykonanie olej+tempera na desce
lata 1483 w mediolanie
2--
3 na pierwszym planie widoczna jest łasiczka trzymana na rękach damy może mieć nazwę gronostaj lub odmienna fretka
4dama ubrana w renesansowy strój i wizaż stylu renesansowego
5 kiedyś tło było niebieski teraz jest czarny bądz ciemno granatowy malo wyróżniający się
6 nastrój jest przygnębiający ale rozwesela na smina damy która nie jet uśmiechnięta ale jej oczy wiele mówią...

sorki że niema 2 ale go nierozumiem!!!!