Odpowiedzi

2010-03-14T18:28:50+01:00
Mały krwiobieg prowadzi krew do pluc by ja natlenic
Duzy krwioobieg krwii rozprowadza krew po organizmie
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:30:24+01:00
DUŻY OBIEG KRWI – rozpoczyna się w lewej komorze, skąd aorta dzielącą się na liczne odgałęzienia (tętnice) doprowadza krew natlenowaną do narządów obwodowych. Tu wymiana krwi natlenowanej z odtlenowaną i naczyniami żylnymi wraca do prawego przedsionka.

a MAŁY OBIEG KRWI doprowadza ją do płu

pozdrawiam ;**
14 3 14
2010-03-14T18:33:01+01:00
Funkcja małego obiegu krwi:
Zadaniem małego obiegu krwi jest doprowadzenie do płuc krwi ubogiej w tlen w celu jej natlenienia.

Funkcja dużego obiegu krwi:
Zadaniem dużego obiegu krwi jest dostarczenie związków organicznych do komórek.
16 4 16