Zad1
W podanych zdaniach podkreśl łączniki.Zaznacz kółkiem orzeczniki imiennych i napisz,jaką częścią mowy zostały wyrażone.Tam,gdzie to możliwe,określ przypadek gramatyczny.

Jest dzielnym wojownikiem walczącym z potworami.
.................................................................
W dzieciństwie był inny, ale zmieniono go.
....................................................
Jego organizm został poddany działaniom magicznych eliksirów, wskutek czego wiedzmin stał się albinosem.
.....................................................................
Pogromców potworów było dużo, ale Wiedzmin był wśród nich pierwszy.
........................................................................
Przyjemnie jest czytać o takich fantastycznych bohaterach.
........................................................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:43:19+01:00
Łącznik:walczącym
orzeczniki wojownikiem(rzeczownik)
przypadek jest
łącznik zmieniono
orzeczniki go(rzecz.)
łącznik stał
orzeczniki się
przypadek wiedzmin
łącznik był
orzeczniki pierwszy
przypadek wiedzmin
łącznik czytać
orzeczniki przyjemnie (przymiotnik)
31 2 31
2010-03-14T18:45:35+01:00
Jest dzielnym wojownikiem walczącym z potworami.
łącznik - jest; orzecznik - dzielnym (przymiotnik w Narzędniku)

W dzieciństwie był inny, ale zmieniono go.
łącznik - był ; orzecznik - inny (przymiotnik w Mianowniku)

Jego organizm został poddany działaniom magicznych eliksirów, wskutek czego wiedzmin stał się albinosem.
łączniki - został, stał się; orzeczniki - poddany(imiesłów przymiotnikowy), albinosem(rzeczownik w Narzędniku)

Pogromców potworów było dużo, ale Wiedzmin był wśród nich pierwszy.
łączniki- było, był; orzeczniki - dużo(przysłówek), pierwszy(liczebnik porządkowy)

Przyjemnie jest czytać o takich fantastycznych bohaterach.
łącznik - jest; orzecznik - czytać(czasownik w bezokoliczniku)

38 4 38