Odpowiedzi

2009-10-25T14:21:39+01:00
6, 10, 14, 18, 22, 26, 30, 34, 38, 42, 46, 50, 54, 58, 62, 66, 70, 74, 78, 82, 86, 90, 94, 98,

czyli 6+10+14+18+22+26+30+34+38+42+46+50+54+58+62+66+70+74+78+82+86+90+94+98=1248
2009-10-25T14:24:47+01:00
Liczby naturalne mniejsze od 100, które dzielone przez 4 mają resztę 2 (N:4=C+2 <100):
*6:4= 1, r=2
*10:4=2, r=2
*14
*18
*22
*26
*30
i do każdego dodajesz kolejno 4
obliczenie sumy:
6+10+14+18+22+26+30+34+38+42+46+50+54+58+62+66+70+74+78+82+86+90+94+98= 1248
pozdrawiam;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T14:24:58+01:00
2+6+10+14+18+22+26+30+34+38+42+46+50+54+58+62+66+70+74+78+82+86+90+94+98 = 1250

Można obliczyć z ciągu arytmetycznego:

a1=2
a2=6
n=25
a25=98

Sn=[2a1+(n-1)*r]*n/2
Sn=[2*2+(25-1)*4]*25/2 =[4+96]*12,5 = 100*12,5 = 1250

Sn - suma ciągu
a1 - pierwszy wyraz ciągu
a25 - 25 wyraz ciągu
1 1 1