Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:44:22+01:00
Zad.1.
kwas masłowy to inaczej kwas butanowy czyli C3H7COOH
m=3*12u+7*1u+12u+2*16u+1u=88u
mC=4*12u=48u
%C=48u*100%/88u≈55%
mH=8u
%H=8u*100%/88u≈9%
mO=32u
%O=32u*100%/88u≈36%

powinno byc dobrze ;)
7 3 7
2010-03-14T18:45:12+01:00
C3H7COOH
mcz= 4*12+8*1+2*16=48+8+32=88

88--100%
48---x

x= 48*100/88=54

opd. zawartośc wegla w kwasie masłowym wynosi 54 %
zawartość węgla w przybliżeniu wynosi 55% *