Odpowiedzi

2010-03-14T18:45:46+01:00
Wykształciły sobie grube,białe futro i warstwę tłuszczu która chroni przed zmarznięciem
2010-03-14T18:47:02+01:00
Zbierają tk. tłuszczowe na zimę polarna
maja grube futra
tracą mało Energi bo mało się poruszają
śpią w gromadach
maja pazury, szpony żeby po lodzie się utrzymywac
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:53:46+01:00
Zwierzeta zyjace w obszarach polrnych dostowsoaly sie do panujacych tam warunkowe przez np, przed utratą ciepła chroni je gładko przylegające, nienasiąkające wodą futro, a pod skórą warstwa tłuszczu),są to np pingwiny

Niedźwiedzie polarne są dobrze przystosowane do życia w lodowym środowisku Arktyki.Są silne i swym szybkim krokiem mogą przemierzać duże przestrzenie
Ich stopy pokryte są sierścią,co daje im dużą stabilność przy poruszaniu się po lodzie.Niedźwiedzie polarne mają bardzo czułe powonienie i mogą wywęszyć padlinę z odległości ponad 30 km.Potrafią również odnaleźć foki,leżące w ukryciu pod dwumetrową warstwą śniegu i lodu.

Foka
Gruba tkanka tłuszczowa oraz gęsta warstwa włosów, chroniące przed zimnem. Dzięki nim, nawet w zamarzającej wodzie, temperatura ciała foki (mierzona 4 mm pod skórą) stale wynosi 35°C.Silne zęby pozwalające przebijać lód i wygryzać otwory niezbędne do oddychania.
Opływowy kształt ciała i kończyny przednie zamienione w płetwy, ułatwiające sprawne pływanie i zdobywanie pokarmu