Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:58:51+01:00
4 lata temu byłem 4 razy młodszy od mamy , a 10 lat temu byłem od niej młodszy 10 razy . Ile lat ma autor tej wypowiedzi ??

x- obecny wiek autora wypowiedzi
y-obecny wiek jego mamy

piszemy układ równań
4(x-4)=y-4
10(x-10)=y-10

4x-16=y-4
10x-100=y-10

4x-y=-4+16
10x-y=-10+100

4x-y=12
10x-y=90 /*(-1)

4x-y=12
-10x+y=-90
------------- dodajemy
-6x=-78 /*(-1)
6x=78
x=13

autor wypowiedzi ma obecnie 13 lat

4x-y=12
4*13-y=12
52-y=12
52-12=y
y=40

a jego mama 40 lat

54 4 54
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T18:59:08+01:00
X-mama
y-autor

x-4=4(y-4)(bo 4 lata temu i musimy dac mu o 4 lata wiecej aby sie wyrownało)
x-10=10(y-10)

x-4=4y-16
x-10=10y-100

x+4y=4-16
x-10y=10-100

x+4y=12/*(-1)
x-10y=-90

-x -4y=-12
x-10y=-90
(x skracamy)
(robimy jakby kreske ułamkową i dodajemy)

-14y=-102/:(-14)
y=(w przybliżeniu) 7
69 2 69
2010-03-14T19:00:07+01:00
4 lata temu
x-mama
y-syn
x-4=4*(y-4)
x-4=4y-16
x=4y+-16+4
x=4y-12

10 lat temu
x-10=10*(y-10)
x-10=10y-100
podstawiamy pod x
4y-12-10=10y-100
4y-10y=-100+12+10
-6y=-100+22
-6y=-78/:(-6)
y=13
odp.autor wypowiedzi ma 13 lat
31 4 31