Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:57:21+01:00
- włośniem - poprzez zjedzenie zarażonego mięsa np. wieprzowiny
- owsikiem - nie umyty owoc, nie umyte ręce tzn brak odpowiedniej higieny
- tasiemiec i glista- od zwierząt np. psa, jaja tasiemca znajdują się np w odchodach psa., brak higieny
4 2 4
2010-03-14T19:12:29+01:00
Zarażenie włośniem: następuje przez zjedzenie larwy inwazyjnej wraz z mięsem wieprzowym lub dziczyzny.

zarażenie owsikiem:jaja owsika mogą znajdować się: na owocach i warzywach, na bieliźnie i odzieży,woda w basenie kąpielowym.

zarażenie tasiemcem:
a) bruzdogłowcem : dostanie się jaja do wody -> pożywienie się larwą tasiemca przez skorupiaka -> zjedzenie zarażonego tasiemcem skorupiaka przez rybę -> zjedzenie ryby przez człowieka

b) nieuzbrojonym: : uwolnienie się członu macicznego wypełnionego jajami np: wraz z kałem człowieka -> nawożenie ziemi kałem, na którym pasą się zwierzęta, zjedzenie jaja przez krowę -> rozwój larwy a następnie wągra w organiźmie krowy -> zjedzenie surowego mięsa przez człowieka

zarażenie glistą ludzką : jaja glisty znajdują się w brudnej wodzie, na niedomytych owocach i warzywach, głownie rzodkiewka i sałata, gdy rosną na ziemi nawożonej ludzkimi fekaliami.
5 4 5