Mama , tata i syn mają razem 125 lat. Mama i tata mają po tyle samo lat i są dwa razy starsi od syna. Ile lat ma każde z nich ?
(Rozwiąż podane zadanie za pomocą równań)

wiem , że odpowiedź ma być że rodzice mają po 50 lat a syn ma 25 lat, bo tak pisało z tyłu w odpowiedzi.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T18:58:41+01:00
X - wiek syna
2x - wiek mamy oraz taty
Mamy wiec
2x + 2x + x = 125
5 x = 125
x = 125 : 5 = 25
2*25 = 50
Odp. Syn ma 25 lat , a tata i mama maja po 50 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T19:00:04+01:00
X-syn
4x-rodzice
4x+x=125
5x=125|:5
x=25 -wiek syna
125-25=100
100:2=50-wiek każdego rodzica
1 1 1