Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T19:13:18+01:00
Obwód Rotundy = 2πr = 120 m
150 = 2πr
r = 120/2π = 60/π = 19,1 m
Pp - pole podstawy Rotundy = πr² = 19,1²π = 364,81π = 1145,5 m²
2010-03-14T19:52:22+01:00
Obwód:
2πr = 120 [m]
2πr = 15

r = 120 : 2π
r = 60 : π
r = 60 : 3
r = 20 [m]

Pp = πr²
Pp = 20²π
Pp = 400π
Pp = 400 x 3
Pp = 1200 [m²]

Odp. Rotunda zajmuje ok. 1200 m².

P.S. Za π przyjąłem 3, przez co wynik wyszedł prostrzy.