Krawędź boczna graniastosłupa prawidłowego , trójkątnego ma długość 24 cm. i jest o 20% dłuższa od krawędzi jego podstawy . Oblicz ile drutu potrzeba na zbudowanie szkieletu takiego graniastosłupa . !

dzięki z góry !! ;D
Daje naj!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T19:11:07+01:00
X - długość krawędzi podstawy
y - ilość drutu potrzebna na zbudowanie szkieletu tego graniastosłupa

24 = x + 0,2x
24 = 1,2x
x = 24 / 1,2
x = 20

y = 6x + 3 * 24
y = 6 * 20 + 3 * 24
y = 192cm

odp: Na zbudowanie szkieletu tego graniastosłupa potrzeba 192cm drutu.
2010-03-14T19:11:17+01:00
Krawędź podstawy:
24 --------- 120%=1,2
x ---------- 100%=1

1,2x = 24 |:1,2
x = 20

20cm*3*2+24cm*3 = 60cm*2+72cm = 120cm+72cm = 192cm

Na zbudowanie szkieletu trzeba 192cm drutu.


liczę na naj:))
2010-03-14T19:18:31+01:00
Krawędz boczna -24cm
20%=1/5 -jedna piąta
24cm razy 1/5 =3i 4/5 cm
24cm -3i4/5cm=20i1/5cm (krawędz podstawy)

Obliczm ile drutu potrzeba na zbudowanie szkieletu graniastosłupa trójkątnego.
24cm razy 3+6 razy 20i1/5cm=193i1/5 cm