Odpowiedzi

2010-03-14T19:23:38+01:00
Żywiciel bezpośredni- organizm w którego ciele (lub na ciele) rozwija się forma ostateczna pasożyta(tzw, osobnik dorosły)
2 3 2
2010-03-14T19:23:45+01:00
Żywiciel bezpośredni to np.człowiek,głowa rodziny i główny jej żywiciel.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T19:23:46+01:00
Tasiemiec mózgowy (kręćkowy) jest to pasożyt zwierząt roślinożernych( żywiciel pośredni) i mięsożernych(żywiciel bezpośredni), po zjedzeniu onkosfery przez np. owce dostaje się do krwioobiegu żywiciela a stamtąd do mózgu gdzie dalej się rozwija (cenurus), rozwój tego tasiemca w mózgu żywiciela powoduje napady "kręćka" (owca nie kontroluje swoich odruchów i zachowań przez jakiś czas), i zazwyczaj podczas takiego ataku zostaje zaatakowana i zjedzona przez mięsożercę np. wilka u którego rozwija się postać dorosła (rozwija się w jelitach a onkosfery są wydalane poza organizm z kałem który ląduję na ziemi lub jakimś badylu który owca zjada).

Mam nadzieję, że pomogłam i liczę na naj ;p;p
3 5 3