Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T19:24:35+01:00
Ciśnienie wywierane przez krew na ścianki tętnic, przy czym rozumie się pod tą nazwą ciśnienie w największych tętnicach, np. w tętnicy w ramieniu. Jest ono wyższe niż ciśnienie krwi wywierane na ścianki żył
2010-03-14T19:26:34+01:00
Niskie ciśnienie uznaje się za cechę osobniczą o nieustalonej przyczynie. Jednak niektórymi przyczynami są:
- niektóre choroby (np. serca, układu nerwowego, zaburzenia hormonalne).
- choroby infekcyjne.
- poważna utrata krwi lub krwawienie wewnętrzne.
- niedobór soli lub zwiększona utrata płynów (np. nadmierne pocenie się, biegunka lub wymioty)
- działanie uboczne niektórych leków (np. obniżających ciśnienie).
- ciąża.
- zbyt duża ilość alkoholu
2010-03-14T19:59:16+01:00
Bierze się z tąd że pracujące serce wyrzuca krew i naciska ona na ściany tętnic- im bardziej naciska tym wieksze jest cisnienie