(Klasa 1 gimnazjum - równania i nierówności)

W czasie kwesty zebrano do puszki 150 zł. Wśród 41 zebranych monet była tylko jedna złotówka, a poza tym tylko dwuzłotówki i pięciozłotówki. Ile było pięciozłotówek, a ile dwuzłotówek?

Proszę o jak najszybsze rozwiązanie.
P.S. Zadanie należy rozwiązać za pomocą równania ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T19:34:05+01:00
Liczba pięciozłotówek: x Liczba dwuzłotówek: (40 - x) 1 * 1 + 2 * (40 - x) + 5x = 150 1 + 80 - 2x + 5x = 150 -2x + 5x = 150 - 80 - 1 3x = 69 : 3 x = 23 Odp. Dwuzłotówki: 40 - 23 = 17 , pięciozłotówki: 23
2010-03-14T19:37:37+01:00
X-liczba monet 2 złotowych
y-liczba monet 5 złotowych
{x+y+1=41
{2x+5y+1=150
{x=40-y
{2*(40-y)+5y+1=150
{x=40-y
{80-2y+5y+1=150
{x=40-y
{3y=69/÷3
{x=40-y
{y=23
{x=40-23
{y=23
{x=17
{y=23
Odp.Monet dwuzłotowych było 17, a pięciozłotowych 23.