Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T19:32:21+01:00

z - cena zeszytu
d - cena dlugopisu
d=2z (bo dlugopis jest 2x drozszy)

3d+3z=18

3z+3*2*z=18

9z=18

z=2
d=2*2=4

Odp. Dlugopis kosztowal 4zl (a zeszyt 2zl)
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T19:35:19+01:00
X- cena długopisu
y- cena zeszytu

x+3y=18
x=2y

x+3y=18
x-2y=0/ *(-1)

x+3y=18
-x+2y=0
..............................
x+3y-x+2y= 18
5y=18/:5
y=3.60
x=3,60*2
x=7.20
4 4 4