Kostkę lodu, która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2cm x 2cm x 3cm , wrzucono do pustej szklanki. jaką objętość bedzie miała woda po stopieniu się tej kostki? Można przyjąć, że woda otrzymana z lodu ma objętość o 10% mniejszą niż lód

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T19:36:41+01:00
Kostkę lodu, która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2 cm x 2 cm x 3 cm , wrzucono do pustej szklanki. jaka objetość bedzie miala woda po stopieniu sie tej kostki? Można przyjac , woda otrzymana z lodu ma objetosc o 10 % mniejsza niz lód

V = a*b*h = 2*2*3 = 12 cm³
woda otrzymana z lodu ma objętość 10 %, czyli
10% z 12cm³ = 1,2cm³

12cm³ - 1,2cm³ = 10,8cm³

Odp Woda będzie miała objętość 10,8cm³
1 5 1
2010-03-14T19:38:21+01:00
V= a*b*c
V= 2*2*3[cm]
V= 12 cm3
100%- 12 cm3
90%- x
x= 10,8 cm3
1 5 1