Oblicz ciężar sond kosmicznych umieszczonych na Księżycu, Neptunie i Jowiszu. Masa jednej sondy wynosi 350 kg .

a) Przyśpieszenie grawitacyjne na Księżycu wynosi około 1,6m/s².
b) Przyśpieszenie grawitacyjne na Neptunie wynosi około 12m/s².
c) Przyśpieszenie grawitacyjne na Jowiszu wynosi około 25m/s².

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T19:42:24+01:00
A) ciezar opisujemy wzorem Q= m x g wiec
m=350kg
Q1= 350 kg x 1,6m/s(kwadrat) = 560N(Niutonow)

b)
350kg x 12m/s(kwadrat)= 4200N
c) 350 kg x 25m/s(kwadrat)= 8750N
1 5 1
2010-03-14T19:45:13+01:00
A) V=m*s
V=350 kg * 1,6m/s²
V= 560 N
b) V=350 kg * 12m/s²
V=4200 N
c) V=350 kg * 25m/s²
V= 875 N




1m/s²= 1N
1 5 1