Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T19:51:48+01:00
Aloza -śledziowate
karp- karpiowate
cierniczek- ciernikowate
dorsz-dorszowate
jesiotr- jesiotrowate
lin- karpiowate
leszcz-karpiowate
łosoś- łososiowate
okoń- okoniowate
śledź pospolity- przylgowate
szczupak-szczupakowate
sandacz- okoniowate

Przykłady które podałam świadczą o tym że jest wiele gatunków ryb i wiele rodzin ryb. W Polsce jest ich bardzo duże. Niektóre są słodkowodne inne słonowodne.
2010-03-14T19:56:39+01:00
Ryby są bardzo zróżnicowane ponieważ jedne ryby są pożyteczne dla ludzi np.
- tran od wątroby dorsza
- kawior ikra od ryb np jesiotr czy łosoś
ponadto prawie wszystkie ryby stanowią pokarm dla człowieka(karp czy szczupak)

ryby są też wykorzystywane jako ozdoby do akwariów np bojowniki welonki

niektóre ryby są wskaźnikiem czystości wód np.sieja czy pstrąg potokowy

ryby uzupełniają się wraz z innymi organizmami w symbiozie np błazenek

i już więcej nie wymyślę
1 5 1