Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T19:47:28+01:00
1.Nazwa ,,rośliny nagonasienne" dlatego, że nasiona roślin nagonasiennych nie tworzą się wewnątrz zalążni powstają na łuskach nasiennych osadzonych na osi i często podpartych łuskami wspierającymi oraz tworzących struktury zwane szyszkami.

Nazwa ,,rośliny nagozalążkowe" pochodzi od tego iż jej zalążek tez nie jest niczym okryty np. jakąś łupiną albo skórką.

2.Myślę,że to chyba dlatego że to dlatego iż rośliny liściaste gubią liście na zimę i w ten sposób pozbywają się zanieczyszczeń, a rośliny iglaste (większość) nie gubią igieł , a wraz z igłami zostają zanieczyszczenia , i to właśnie dlatego są bardziej drażliwe na zanieczyszenia.
Liczę na naj...
Pozdro!!!xD
3 4 3
2010-03-14T19:49:58+01:00
1 .(nagonasienne)dlatego, ze nasiona roślin nagonasiennych nie tworzą się wewnątrz zalążni powstają na łuskach nasiennych osadzonych na osi i często podpartych łuskami wspierającymi oraz tworzących struktury zwane szyszkami.

(nagozalążkowe)Ich zalążki nie mają powłoki ochronnej.

2. Ponieważ rośliny liściaste gubią liście na jesień i pozbywają się trucizn i zanieczyszczeń, a rośliny iglaste nie gubią igieł i zanieczyszczenia na nich się osiadAją.

Mam nadzieje że pomogłam :)
1 1 1