2) Jeżeli sila wypadkowa działajaca na samochod o masie 2000kg ma wartosc 1000N i jest zwrocona w strone, w ktora porusza sie samochod, to predkosc samochodu bedzie w kazdej sakundzie

A. rosla o 0,5m/s
B. malala o 0,05m/s
C rosla o 2m/s
D malala o 2 m/s


proszę o wyjaśnienie

2

Odpowiedzi

2010-03-14T19:48:34+01:00
Będzie to odpowiedź a . Obliczysz to ze wzoru a = F/m i potem zostaje kwestia czy rośnie czy maleje, rośnie dlatego że pcha ten samochód, a go nie zatrzymuje
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T19:53:31+01:00
A = Fw : m
a - przyspieszenie / opóźnienie
Fw - siła wypadkowa
m - masa

a = 1000 N (kg x m/s²): 2000 kg
a = 0,5 m/s²

Prędkość w każdej sekundzie będzie wzrastać o 0,5 m/s.