Bilet normalny z Gdyni Głównej Osobowej do Czerska przez Tczew kosztuje 18zł30gr. Michał podróżował ze swoim psem Tofikiem. Chłopcu przysłyguje2/5znizki a Tofikowi 9/10. obicz łączny koszt podróży Michał z Tofikiem do Czerska

2

Odpowiedzi

2010-03-14T19:55:43+01:00
2/5-40%
9/10- 90%
18,30zł-100%

130%-x
100%-18,30
x= 130*18,30:100=23,79 zł- tyle zapłacą
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T19:56:44+01:00
2/5 =4/10
4/10 * 18zł30gr = 7zl 32gr
18zl30gr-7zl32gr=10zl98gr

1/10*18zl30gr=1zl83gr
18zl30gr-1zl83gr=16zl47gr

10zl98gr+16zl47gr=27zl45gr