Odpowiedzi

2010-03-14T19:58:26+01:00
X/3 + 5x/2 = 17 / * 6
2x + 15 x= 102
17 x= 102 / : 17
x = 6
2010-03-14T19:58:35+01:00
Licznik x mianownik 3 + licznik 5x a mianownik 2 = 17
aby pozbyć się ułamków obie strony równania mnożymy *6

2x + 15x = 102
17x = 102 /:17
x = 6

Podpowiedź na przyszłość, mnóż obie strony przez wspólny mianownik ułamków.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:04:37+01:00
Jest to bardzo proste równanko :D
A mianowicie :

x/3 + 5x/2 = 17
sprowadzamy mianowniki do wspólnego mianownika w tym przypadku jest to 6 :
2x/6 + 15x/6 = 17
dodajemy ułamki :
17x/6 = 17
mnożymy obie strony ułamka przez 6 aby pozbyc się ułamka :
17x/6 = 17 /×6
dzielimy obie strony przez 17 i otrzymujemy wynik równania :
17x = 102 /÷17
x = 6
Prawda że to było proste ;) Pozdrawiam ;P