Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:03:42+01:00
P= 18 cm²
h= 3cm
b=8,5a,b-podstawy trapezu
a=b-5

P=½×(a+b)×h
18 cm²=½× [a+(a-5)]×3 cm
(6b-15):2=18
6b-15=36
6b=51

b=8,5
a=8,5-5=3,5
2 5 2
2010-03-14T20:05:40+01:00
A,b-podstawy trapezu
a=b-5
h=3cm
P=[(a+b)*h]:2

P=[(b-5+b)*3]:2=18cm²

(6b-15):2=18
6b-15=36
6b=51
b=8,5

a=8,5-5=3,5
b=8,5

sprawdzenie: [(8,5+3,5)*3]:2=(12*3):2=18 zgadza sie
1 5 1