Zapisz podane zdania w postaci równań:
a)jeżeli liczbę x powiększymy o 12 to otrzymamy 41
b)liczba o 5 mniejsza od x stanowi 80% liczby x
c)liczba 27 jest 2 razy większa od x
d)liczba 2 razy mniejsza od y jest równa 35
e)liczba 21 jest o 8 większa od z
f)liczba 47 jest o 16 mniejsza od t
g)liczba o 15% mniejsza od liczby x jest równa 17
h)liczba 13 jest o 10% większa od liczby u

3

Odpowiedzi

2010-03-14T20:03:56+01:00
Zapisz podane zdania w postaci równań:
a)jeżeli liczbę x powiększymy o 12 to otrzymamy 41
x+12=41
b)liczba o 5 mniejsza od x stanowi 80% liczby x
x-5=80%x
c)liczba 27 jest 2 razy większa od x
27=2*x /:2
x=13,5
d)liczba 2 razy mniejsza od y jest równa 35
y/2=35
e)liczba 21 jest o 8 większa od z
z+8=21
f)liczba 47 jest o 16 mniejsza od t
t-16=47
g)liczba o 15% mniejsza od liczby x jest równa 17
17=85%x
h)liczba 13 jest o 10% większa od liczby u
13=110%u
5 2 5
2010-03-14T20:03:59+01:00
A] x+12 = 41
b] x-5 = 80 % x
c] 27=2x
d] y/2 = 35
e] 21-8=z
f] 47=t-16
g] 85% x = 17
h] 13 = 110% u
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:05:05+01:00
A) x+12=41
b) x-5=0,8x
c) 27=2x
d) 0,5y=35
e) 21=z+8
f) 47=t-16
g) 0,85x=17
h) 13=u+0,1u