Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:05:36+01:00
1. Dobrze rozpuszczają się w wodzie substancje o budowie polarnej czy li takie które posiadają dwa bieguny.

2.
emulsja-jest to mieszanina niejednorodna w ktorej czastki substancji stalej unoszone sa na powierzchnie substancji cieklej po pewnym czasie opadaja na dno.

roztwor-jest to mieszanina jednorodna substanci rozpuszonej w wodzie

rozpuszcalnosc-to maksymalna liczba g na 100g rozpuszczalnika w danej temperaturze i pod stalym cisnieniem aby otrzymac roztwor nasycony.

krzywa rozpuszczalnosci- jest to zaleznosci miedzy rozpuszcalnoscia a temperatura.
2010-03-14T20:08:26+01:00
Ad.1
Substancje dzielimy na:
* dobrze rozpuszczalne w wodzie
* słabo rozpuszczalne w wodzie
* bardzo słabo rozpuszczalne w wodzie
ad.2
Emulsja - mieszanina w której ciecze nie mieszają się ze sobą, tylko tworzą warstwy [olej + woda]
Roztwór - mieszanina jednorodna składająca się z rozpuszczalnika i substancji rozpuszczonej. [np. cukier + woda]
Rozpuszczalność - ilość substancji rozpuszczonej w 100g wody.
Krzywa rozpuszczalności - wykres przedstawiający rozpuszczalność substancji w zależności od temperatury