1.Wyjaśnij w jaki sposób parzydełkowce zdobywają pokarm.

2. Wyjaśnij, dlaczego płazińce i nicienie są zaliczane do zwierząt dwubocznej symetrii ciała.

3. Uzasadnij stwierdzenie, że u dżdżownicy, będącej przedstawicielem pierścienic, występuje segmentacja ciała.

4. Wymień wspólne cechy zwierząt zaliczanych do typu pierścienic (3).

5. Wyjaśnij, dlaczego dżdżownicy nie należy nazywać glistą.

6.Napisz, w jaki sposób małże odżywiają się i oddychają.

7. Wymień wspólne cechy zwierząt zaliczanych do typu mięczaków. (3)

8. Wymień te cechy stawonogów, które dały im przewagę nad innymi grupami bezkręgowców.

9. Wyjaśnij, na czym polega przystosowanie owadów do różnych trybów życia. Podaj odpowiednie przykłady organizmów.

2

Odpowiedzi

2010-03-14T20:40:37+01:00
7. mają worek trzewiowy
oddychają skrzelami
mają jamę płaszczową
6.Dla zdobycia pokarmu małże filtrują wodę, z której wyodrębniają mikroorganizmy. Duże małże mogą przefiltrować ok. 1.5 litra wody w ciągu godziny.Oddychają za pomocą skrzeli rozpuszczonym w wodzie tlenem.
5. Wyjaśnij, dlaczego dżdżownicy nie należy nazywać glistą.
4.- podział ciała - część głowowa, tułowiowa
- zamknięty układ krwionośny
- podział na pierścieniowate segmenty
2.Dlatego, ponieważ przez ich ciało można przeprowadzić tylko jedną płaszczyznę, tak aby część zwierzęcia po jednej str płaszczyzny była lustrzanym odbiciem części po drugiej str płaszczyzny.
3.to że jeżeli przetniesz dżownce na pół to i tak żyć bedzie

pozdro :)
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:40:55+01:00
1. Gdy jakaś ofiara podpłynie lub jest chora parzydełkowce wykorzystują okazję i atakują je swojimi parzydłami.Otwór gębowy otoczony ramionami prowadzi do jamy chłonąco-trawiącej.Większe okazy tego gatunku mogą pozwoli se na większe pokarmy,czyli na ryby.Parzydełkowce występują w postaci:meduzy i osiadłego polipa.
2. Ponieważ ich prawa strona jest lustrzanym odbiciem strony lewej, a układ pokarmowy rozpoczyna się otworem gębowym. Zwierzęta te nie mają układu krwionośnego.
3. Ponieważ każdy pierścień ma te same elementy układu co za tym idzie , zazwyczaj jest podobny do większości innych pierścieni.
4. Warstwa śluzu i ochronny oskórek, ciało wypełnione płynem, szczecinki
5. Ponieważ glista to pasożyt ludzki, a dżdżownica jest sprzymierzeńcem człowieka ( utrzymują żyzną glebę )
6. Małża odżywia się z pomocą syfonu wpustowego który filtruje wode i pobiera pożywienie. Oddycha za pomocą skrzel.
7. worek trzewiowy, muszla, głowa
8. Sama nazwa mówi za siebie :) kończyny połączone ze stawami.
9. Motyl - ssący aparat gębowy umożliwia mu sięgnięcie w głąb kwiatu po nektar.
Licze na naj. :)
50 4 50