Odpowiedzi

2009-10-25T15:02:29+01:00
Sojusz zawarty 26 września 1815 z inicjatywy cara Aleksandra I przez Rosję, Austrię w osobie Franciszka I i Prusy w osobie Fryderyka Wilhelma III. Przymierze było próbą stworzenia stałej federacji państw europejskich i oparcia jej na trwałych, chrześcijańskich podstawach. W latach 1816-1817 do Świętego Przymierza zaproszono wszystkie kraje europejskie z wyjątkiem Turcji, jako kraju niechrześcijańskiego. W 1818 do Świętego Przymierza przystąpiła Francja.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T15:02:56+01:00
Święte Przymierze, sojusz zawarty z inicjatywy cara Aleksandra I przez Rosję, Austrię i Prusy 26 IX 1815. Był próbą stworzenia stałej federacji państw europejskich i oparcia jej na trwałych, ustalonych z góry podstawach. 1816-1817 do Świętego Przymierza zaproszono wszystkie kraje europejskie z wyjątkiem Turcji jako kraju niechrześcijańskiego.


krótko i zwięźlee.^
tak jak chciałaś. ;*